Er zijn een paar onderwerpen (die min of meer duidelijk zijn en) die we met jullie willen delen.
Koorkleding
Rob heeft het op een van de repetities bij Musica al meegedeeld, maar daar was niet iedereen bij aanwezig. We hebben afspraken gemaakt over de koorkleding die we in Libanon gaan dragen. Ik zet het hier even op een rij en we hopen verschoond te blijven van vragen over wat wel of niet kan.
Voor de heren: een zwart kostum met witte blouse, zwarte stropdas en zwarte schoenen.
Voor de dames: een geheel (echt) zwarte outfit met lange mouwen. Geen kleuraccenten en ook geen zwarte spijkerbroeken (ook niet te veel versiersels).
Verzekering
Paul heeft met Marc van Marisa (koorlid) gebeld over verzekeringen. Hieronder is zijn antwoord weergegeven.
Een verzekering die annulering voor de hele groep afdekt in geval van een negatief reisadvies kan alleen als we onze reis geboekt hebben via een reisorganisatie aangesloten bij SGR-reisorganisaties. Dat is voor ons niet van toepassing, (omdat we via het bureau in Libanon reizen (Joost)). We kunnen ons dus eenvoudigweg als groep niet verzekeren tegen een algemene annulering. Een annuleringsverzekering om een andere reden (sterfte/ziekte in de naaste familie) kan wel, maar dat lijkt mij toch meer een individuele zaak.
Marc raadde ons wel sterk aan een groepsreisverzekering af te sluiten. Dan sluit je namelijk voor de organisatie ook het risico uit dat je aansprakelijk kunt worden gesteld als er iets gebeurt met een koorlid. Ik heb gekeken naar de voorwaarden voor een verzekering die Marc aanraadde. De verzekering dekt naast verlies of diefstal van bagage (relatief kleine bedragen) en geneeskundige kosten ook aansprakelijkheid en rechtsbijstand in Libanon. Deze verzekering komt uit op ongeveer 400 euro. Daarvan wil Marc wel 100 euro sponsoren. Dus dat zou ons ongeveer 300 euro kosten.
We hebben daar ja opgezegd, omdat het voor ons als organisatie ook veiliger is, en zijn Marc erkentelijk voor zijn bijdrage.
Kamerindeling
We hebben contact gehad met Samar over de hotelkamers. Ze wil van ons een indeling hebben en dus vragen wij van jullie om jezelf met je kamergeno(o)t(en) op te geven voor een drie- of tweepersoonskamer. Wanneer je niets opgeeft delen wij je in. Er zijn 6 kamers voor drie personen. Denk er over na en geef je antwoord na (of op) de eerste repetitie in januari (dus je kunt nog even overleggen). ONK bij Mieke en MV bij Joost, externen ook bij Joost (of reageer op deze mail).
Dagprogramma
Er zijn nog wat open eindjes, maar met de onderstaande punten in aanmerking genomen ziet het dagprogramma er als volgt uit:
Woensdag
19.35 uur: Aankomst op luchthaven
Donderdag
08.00 uur: Ontbijt
10.00 uur: Byblos (Lunch mee)
16.00 uur: Repetitie in het hotel/kerk
20.00 uur: Diner
Vrijdag
08.00 uur: Ontbijt
10.00 uur: Excursie naar Baalbeck (Lunch mee)
16.00 uur: Repetitie in het hotel/kerk
20.00 uur: Diner
Zaterdag
08.00 uur: Ontbijt
10.00 uur: Bezoek aan Beirut
16.00 uur: Repetitie (in de kerk)
20.00 uur: Diner
Zondag
08.00 uur: Ontbijt
10.00 uur: Bezoek Druzen
16.00 uur: Voorbereiden in de kerk op concert
19.30 uur: Concert
22.30 uur: diner
Maandag
09.35 uur: Vertrek van luchthaven
We hebben voor iedere dag busvervoer ter beschikking voor alle 68 koorleden, van 08.00 uur tot 20.00 uur
Het duurt 30 minuten om van het hotel naar de kerk te rijden, afhankelijk van het verkeer.
De winkels in Beirut zijn iedere dag open. Misschien ruilen we de vrijdag met de zaterdag.
De archeologische opgravingen van Byblos en Baalbeck zijn iedere dag open tot zonsondergang. Entreekosten zijn voor eigen rekening.
Lunch op donderdag en vrijdag reis wordt door het hotel verzorgd.